
Soleda
Samen werken aan een beter milieu.
categorie
logo & huisstijl
opdrachtgever
Mark
Als je kan bezuinigen op energie en daarmee op je kosten is dat een goed verkoopverhaal. Toch kan dat beter. Breen ging de uitdaging aan om Soleda te transformeren van een producent van energiezuinige producten naar een voorvechter van een beter milieu.

net een stapje verder
De oude website was grauw en donker en het business model was gericht op de financiële voordelen van duurzame energieproducten. Ik stelde voor om niet zozeer de producten te verkopen maar het idee van een beter milieu middels het assortiment. Zodoende verbind je jezelf met de klant op een veel dieper niveau omdat je een gezamenlijk doel beoogt.
vijf betekenissen in één
Het beeldmerk refereert naar de samenkomst van drie losse vormen die ieder staan voor een duurzame energiebron – bio-energie, energie uit water en zonne-energie. Samen creëren ze een vorm die beweging suggereert. Een beweging zoals een windmolentje dat maakt en daarmee de vierde duurzame energiebron symboliseert: windenergie. Verbind je de uiteinden van het logo, ontstaat er een hexagoon; een efficiënte vorm uit de natuur zoals dat van een honingraat. Het resultaat is een frisse, lichte website die milieubewustzijn met een kostenbesparend product hand in hand laat gaan.

