
Nest
Zorgen voor groei bij woningcorporaties.

inzet op blijvende relaties
Nest zorgt voor inkoop- en contractmanagement bij woningcorporaties. Op zoek naar een passend profiel, waren de ambities van Peter Paul – de persoon achter Nest – duidelijk; duurzame relaties tussen corporatie en leveranciers creëren. Door mensen te verbinden en te investeren in de onderlinge relaties, probeert Nest een lerende organisatie te realiseren. Dit zijn vaak langdurige processen waarbij Peter Paul onderdeel wordt van de woningcorporatie om zo een inzichtelijk en hanteerbaar beleid te implementeren. Hij vroeg Breen om te helpen een naam, logo, huisstijl en website te ontwikkelen.

de naam
De naam ‘Nest’ is kort, vriendelijk en warm. Het refereert aan een huis; veilig en vertrouwd en vertegenwoordigt daarmee de doelstelling van woningcorporaties en de sociale aspecten die daarin een rol spelen. Nest verwijst ook naar het zelflerende vermogen die de woningcorporatie in staat stelt om op eigen benen te leren staan. Daarnaast verwijst Nest naar nestelen of to nest; onderdeel worden van een team.
het beeldmerk
Vanuit het idee om duurzame relaties mogelijk te maken door mensen met elkaar te verbinden, is het beeldmerk opgezet. Zoals Peter Paul tijdelijk onderdeel wordt van een organisatie, is de negatieve ruimte binnen de typografie ook een onderdeel van de letter. Een drijvende kracht die ervoor zorgt dat de letter z’n doel realiseert en optimaal functioneert: leesbaarheid. Vanuit dat uitgangspunt heb ik duurzaamheid willen creëren zoals Peter Paul dat beoogt met zijn werkzaamheden. Dit komt naar voren door de negatieve ruimte om te draaien naar buiten toe, waardoor er een eerste aanzet en een verbinding ontstaat naar een nieuwe letter N. Deze subtiele herhaling verwijst naar duurzame relaties en de continuering van het opgezette beleid van Nest.


een positieve toekomst
Door het sociale karakter van niet alleen Peter Paul maar ook de branche waarin hij werkt, is er gekozen voor een warme en benaderbare uiting, door middel van een ontvankelijk en vriendelijk kleurenpalet en afgeronde typografie. Met de nieuwe identiteit heeft Peter Paul nu het vermogen om precies te laten zien waar hij voor staat en zijn bedrijf te laten groeien.
